ورزش

این وبلاگ جهت آشنایی شما ورزش دوستان با برخی از ورزش ها وکمی هم مزاح برای تفریح ساخته شده.امیدوارم که راضی باشید.

رونالدو (متولد ۱۸ سپتامبر ۱۹۷۶ در ریو دو ژانیرو) بازیکن سابق فوتبال اهل برزیل می‌باشد. بسیاری از کارشناسان وی را یکی از بهترین فوتبالیست‌های تاریخ می‌دانند.
رونالدو قهرمانی دو جام جهانی ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲ همراه با تیم ملی فوتبال برزیل را در کارنامه دارد و سه بار در سال‌های ۱۹۹۶، ۱۹۹۷ و ۲۰۰۲ جایزه بازیکن سال فوتبال جهان را دریافت کرده‌است. رونالدو و زین الدین زیدان تنها بازیکنانی هستند که سه بار این جایزه را از فیفا دریافت کرده‌اند؛ و پس ازلیونل مسی که چهار بار این جایزه را دریافت کرده است، در جایگاه دوم قرار دارند.
رونالدو اولین بازی ملی خود را در ۱۷ سالگی برای برزیل انجام داده‌است و در ۱۸ سالگی به مقام برترین بازیکن فوتبال جهان دست یافته‌است. رونالدو در سال ۲۰۰۷ از سوی مجله فرانس فوتبال به عنوان یکی از ۱۱ بازیکن برتر تاریخ فوتبال انتخاب شد و در لیست فیفا ۱۰۰ (بهترین بازیکنان فوتبال تاریخ به انتخاب پله) نیز جای گرفته‌است. وی در مجموع ۹۸ بازی ملی برای تیم ملی فوتبال کشورش انجام داده و ۶۲ گل ملی به ثمر رساند و دومین گلزن تاریخ فوتبال برزیل محسوب می‌شود. وی همچنین ۱۵ گل در جام‌های جهانی به ثمر رسانده و آقای گل جام جهانی ۲۰۰۲ شده‌است. وی سالهای زیادی از عمر فوتبالی اش را به خاطر مصدومیت از تاحیه زانو پای چپ از دست داده بود تا اینکه در ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.
وی با مُدل برزیلی دانیلا چیکارلی ازدواج کرد که بعدها این ازدواج به جدایی انجامید. وی هم اکنون یکی از مسئولان برگذاری جام جهانی ۲۰۱۴ در کشورش می‌باشد.

کفش همه چیز درباره ی رونالدو

نوشته شده در پنج شنبه 29 خرداد 1393برچسب:,ساعت 20:35 توسط سحر| |

لیونل آندرس مسی فوتبالیست عضو بارسلونای اسپانیا و تیم ملی آرژانتین است که در پست‌های مهاجم و بال بازی می‌کند. از او می‌توان به‌عنوان بهترین بازیکن نسل خود نام برد. همچنین وی از دیدگاه کارشناسان بزرگ فوتبال و تحقیقاته کالج هلند باهوش ترین بازیکن دنیا به حساب می‌آید. بازیکنی که در یک صدم ثانیه توانایی تصمیم گیری با توپ را دارد. مسی چهار بار برنده توپ طلای اروپا و جهان و یک‌بار هم به عنوان بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال جهان برگزیده شده است. او هم‌چنین بهترین بازیکن سال فوتبال جهان در سال‌های ۲۰۰۹ ،۲۰۱۰،۲۰۱۱و ۲۰۱۲ بوده‌است و از این حیث رکورددار است.شیوهٔ بازی او و توانایی‌هایش باعث شده‌است که وی با دیه‌گو مارادونا مقایسه شود، این درحالی است که، مارادونا مسی را «جانشین» خود می‌داند.
مسی بهترین گلزن تاریخ باشگاه بارسلونا در بازی‌های رسمی به شمار می‌آید. او در سال ۲۰۱۲ توانست صاحب رکورد بیشترین گل زده در یک سال با ۹۱ گل شود. البته این رکورد را فیفا ثبت نکرد.
او یکی از اعضای تیم ملی جوانان آرژانتین در جام جهانی جوانان ۲۰۰۵ بود که توانستند قهرمان آن مسابقات شوند. او در آن مسابقات بهترین بازیکن و همچنین بهترین گلزن آن مسابقات شد. مسی در المپیک پکن نیز به همراه تیم المپیک آرژانتین به مقام قهرمانی دست یافت. او تیم ملی کشورش را در تورنمنت‌هایی همچون جام‌های جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ و مسابقات کوپا آمریکا در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ همراهی کرده‌است.

مسیی همه چیز درباره ی مسی

 

نوشته شده در پنج شنبه 29 خرداد 1393برچسب:,ساعت 20:34 توسط سحر| |

نوشته شده در سه شنبه 13 اسفند 1392برچسب:,ساعت 18:15 توسط سحر| |

بيوگرافي سس فابرگاس(به درخواست مارال جون)

بيوگرافي سس فابرگاس
سس فابرگاس در 4 مِي سال 1987 ميلادي در آرنا دِمار ايالت کاتالونياي اسپانيا متولد شد.فوتبال حرفه ايش را از تيم ب بارسلونا شروع کرد.وي با تيم زير 17 سال اسپانيا قهرمان جام جهاني زير 17 ساله هاي جهان شده است.او در اين جام به عنوان بهترين بازيکن و بهترين گلزن انتخاب شد
هنگاميکه او تنها 16 سال بيشتر نداشت با مبلغ قرارداد 2.25 ميليون يورو به انگليس رفت تا فوتبال حرفه ايش را در آرسنال دنبال کند.او در حاليکه 16 سال و 177 روز داشت به عنوان جوانترين هافبک تاريخ باشگاه آرسنال به ميدان رفت.او در اولين بازي اش که در تاريخ 23 اکتبر سال 2003 بود براي آرسنال خوش يمن بود و آرسنال در آن روز بعد از تساوي 1-1 موفق شد در ضربات پنالتي در جام حذفي انگليس به پيروزي برسد.نبوغ بعدي وي هنگاميکه بود که پاي وي در برد 5-1 آرسنال مقابل ولورهمپتون به گل باز شد.وي نگاه ها را هنگاميکه که در جام خيريه انگليس در برابر منچستر يونايتد به ميدان رفت به خود اختصاص داد.آرسنال در آن بازي 3 بر 1 پيروز شد.هنگامي او در ليگ برتر به ميدان رفت تا جاي خالي پاتريک ويرا را پر کند.در آن بازي آرسنال در خارج از خانه اورتون را 4 بر 1 در هم کوبيد.سس به عنوان بازيکن فيکس در بازي بعد و بعد تر به ميدان رفت.اولين گل ليگ برتري وي در مقابل بلک برن بود که آرسنال با نتيجه 3 بر صفر بازي را به سود خود به پايان رساند.متاسفانه پاتريک ويرا از بند مصدوميت رها شده به ترکيب اصلي بازگشت و جاي سس جوان را گرفت و وي به نيمکت ذخيره ها روانه شد.اما چند بازي بعد وي در کنار پاتريک ويرا به ميدان رفت.چند بازي بعد در حاليکه پاتريک ويرا غايب بود وي در جام باشگاه هاي اروپا در مقابل پاناتينايکوس به ميدان رفت و آن باري با حساب 2-2 به پايان رسيد و اولين بازي وي در جام باشگاه هاي اروپا انجام شد.وي در آن سال اولين جام قهرماني خود به همراه آرسنال را در جام حذفي انگليس کسب کرد.تابستان سال بعد پاتريک ويرا به يوونتوس پيوست و راه را براي اين جوان اسپانيايي کاملاً باز گذاشت.وي با درخشش در بازي مقابل يوونتوس در جام باشگاه هاي اروپا که با گلزني و گل سازي او براي آنري همراه بود، آرسنال را با نتيجه 2 بر صفر به پيروزي رساند و نگاه مردم و رسانه هاي جهان رو به خود جلب کرد.آرسنال در آن سال با بازي هاي او نائب قهرمان جام باشگاه هاي اروپا شد.وي به تيم ملي اسپانيا دعوت شد و اولين بازي اش را مقابل ليختنشتاين که با حساب 4 بر صفر به نفع اسپانيا به پايان رسيد را انجام داد.سِس هم اکنون علي رقم سن کم ، از رکن هاي اصلي آرسنال به حساب مي آيد و همگان بر اين باورند که آينده اي درخشان تر در انتظار اوست.
 

نوشته شده در جمعه 9 اسفند 1392برچسب:,ساعت 9:18 توسط سحر| |

بیوگرافی غلام رضا رضایی

غلامرضا رضایی متولد مارس 1984.

تاریخ تولد: ۱۵ مرداد ۱۳۶۳

محل تولد: شیراز

تیم فعلی: پرسپولیس                       

مدرک تحصیلی:دیپلم برق ساختمان     

محل سکونت: تهران

وضعیت تاهل: مجرد

تیم های قبلی: فجر سپاسی - صبا باطری - فولاد خوزستان

پست بازی: مهاجم

حضور در تیم ملی ایران

رضایی در سال 87 به تیم ملی فوتبال ایران به مربیگری علی دایی دعوت شد. که در بازی با تیم ملی فوتبال زامبیا اولین گل ملیش را به ثمر رساند. موثرترین گل ملی او گل به تیم ملی فوتبال سوریه بود که باعث صعود ایران به دور بعد مسابقات مقدماتی جام جهانی شد

 


نوشته شده در جمعه 9 اسفند 1392برچسب:,ساعت 9:14 توسط سحر| |

نیمار دا سیلوا سانتوس جونیور

نیمار

نیمار

دا سیلوا سانتوس جونیور

BRAبرزیل

€ ۵۷,۰۰۰,۰۰۰

€ ۵۰,۰۰۰,۰۰۰

۵ فوریه ۱۹۹۲

۲۱

۱۷۴ سانتیمتر

۶۰ کیلوگرم

 

زندگی نامه

نیمار

نیمار داسیلوا سانتوس جونیور که اغلب با نام سانتوس یا نیمار جونیور شناخته میشود، در پنجم فوریه سال 1992 در شهر موگی داس کروزس، از توابع پایتخت برزیل یعنی شهر سائوپائولو، که در قسمت جنوب شرقی آن واقع شده است به دنیا آمد.
 
نیمار در سال 2003 به تیم سانتوس پیوست و تا سال 2009 در تیم جوانان سانتوس توپ میزد. او اولین بازی خود را با تیم بزرگسالان در تاریخ 7 مارچ 2009 در حالیکه 17 سال سن داشت در برابر تیم اوسته انجام داد، که این بازی با حساب دو بر یک به سود سانتوس پایان یافت. یک هفته بعد در برابر تیم موگی میریم برزیل در ترکیب سانتوس حاضر بود و اولین گل خود را برای سانتوس دراین بازی به ثمر رساند، که آن بازی را سانتوس با نتیجه دو بر یک به نفع خود تمام کرد.
 
در یازدهم آوریل 2009 در جام کامپوئناتو پائولیستای 2009 و در استادیوم خانگی شهر سانتوس یعنی استادیوم ''اوربانو کالدیرا'' در بازی نیمه نهایی مقابل تیم پالمیراس در مرحله رفت این بازی که با برد دو بر یک سانتوس همراه بود، نیمار یک گل تعیین کننده زد، هر چند در فینال و در برابر تیم کورینتیانس در مجموع بازی های رفت و برگشت، سانتوس با حساب 4 بر 2 شکست خورد و به مقام نایب قهرمانی قناعت کرد.
 
در 15 آوریل 2010، در جام کوپا دو برزیل و در مرحله یک شانزدهم در برد 8 بر 1 سانتوس در برابر تیم گوارانی برزیل، نیمار 5 گل به ثمر رسانید. در ادامه جام قهرمانی پائولیستا، نیمار 14 گل در 19 بازی به ثمر رسانید. در بازی فینال سانتوس مقابل تیم سانتو آندر قرار گرفت که مجموع بازی های رفت و برگشت با حساب 5 بر 5 تمام شد و به دلیل قانون گل زده بیشتر در خانه حریف، جام قهرمانی به تیم سانتوس تعلق گرفت و متعاقبا نیمار به عنوان بهترین بازیکن این سری از رقابت های جام شناخته شد.
 
عملکرد عالی نیمار در تیم سانتوس برخی مقایسه ها را بین او و اسطوره های برزیل مثل پله و روبینهو که در همین تیم باشگاهی بازی میکردند برانگیخت. در ژوئن 2010 نیمار پیشنهاد 12 میلیون پوندی تیم لیگ برتری انگلیس یعنی وستهم یونایتد را رد کرد. نیمار بعدا اعلام کرد که فکر نمیکرده که زمان فوق وقت مناسبی برای ترک باشگاه سانتوس باشد و او در این شرایط کاملا برای بازی در باشگاه فعلی اش تمرکز کرده است. اگر چه رناتو رودریگز مدیر برنامه های نیمار بر این امر پای میفشرد که او قصد ماندن و بازی در برزیل را نداشته است.
 
نوشته شده در شنبه 23 آذر 1392برچسب:,ساعت 20:15 توسط سحر| |

بیوگرافی داوید ویا + تصاویر داوید ویا

نام کامل: داوید ویا سانچز

زادروز: ۳ دسامبر ۱۹۸۱

زادگاه : لانگرئو، Flag of Spain.svg اسپانیا

قد: ۱٫۷۵ متر

پُست: مهاجم

باشگاه های حرفه ای

اسپورتینگ گیخون......۲۰۰۵-۲۰۰۳

رئال ساراگوسا.......۲۰۰۳-۲۰۰۵

والنسیا.......۲۰۰۵-۲۰۱۰

بارسلونا.......۲۰۱۰−۲۰۱۳

اتلتیکو مادرید .......۲۰۱۳

داوید ویا بازیکن فوتبال اهل اسپانیا است. او عضو تیم ملی فوتبال اسپانیا است.

داوید ویا سابقه عضویت در تیم باشگاهی اسپورتینگ گیخون،رئال ساراگوسا، والنسیا،بارسلونا و اتلتیکو مادرید را دارد.

لانگرئو

داوید ویا از سن ده سالگی تا سن هجده سالگی در تیم محل تولدش توپ زد و بازی های درخشانش در بازی های نوجوانان و جوانان مورد توجه چند تیم از جمله اسپورتینگ گیخون قرار گرفت تا جایی که به عضویت تیم جوانان اسپورتینگ گیخون درآمد.

اسپورتینگ گیخون

داوید ویا در سن ۱۸ سالگی به عضویت تیم جوانان گیخون در آمد و در ۶۵ بازی که برای این تیم انجام داد، توانست ۲۵ گل به ثمر برساند. نمایش خوب او در تیم دوم گیخون باعث شد که به تیم اصلی این باشگاه بیاید و در طول ۸۰ بازی ای که برای این تیم انجام داد، نزدیک به ۴۰ گل به ثمر رساند و مورد توجه تیم های بزرگ تری قرار گرفت.

رئال زاراگوزا

در سال ۲۰۰۳ رئال زاراگوزا با پرداخت ۳ میلیون یورو ویا را به خدمت خود درآورد. ویا دو سال در این تیم حضور داشت و توانست در ۷۳ بازی که برای این تیم انجام داد، ۳۲ گل به ثمر برساند که آمار فوق العاده ای بود و همین بازی درخشان او توانست مورد توجه تیم های قدرتمند لالیگا درآید.

والنسیا

در سال ۲۰۰۵ تیم فوتبال والنسیا با پرداخت ۱۳ میلیون یورو ویا ی ۲۴ ساله را به عضویت خود درآورد. ویا در این تیم دوران اوج خود را سپری کرد و به یکی از ستارگان لالیگا و تیم ملی اسپانیا تبدیل شد. او در طول ۱۶۶ بازی که با پیراهن شماره ۷ والنسیا انجام داد، ۱۰۷ گل به ثمر رساند. این دوران طلایی ویا باعث شد مورد توجه تیم بارسلونا قرار گیرد.

بیوگرافی داوید ویا (عضو تیم ملی فوتبال اسپانیا) + تصاویر داوید ویا

بارسلونا

تیم مشهور و بزرگ بارسلونا در تاریخ ۱۹ مه ۲۰۱۰ با عقد قراردادی به مبلغ ۴۰ میلیون یورو ویا را به جمع ستارگان تیم خود افزود. مراسم معارفه ویا دو روز بعد از ثبت قرارداد این بازیکن با بارسلونا در ورزشگاه نیو کمپ با حضور بیش از ۳۵ هزار نفر از هواداران بارسلونا برگزار شد. او در فصل ۲۰۱۰-۲۰۱۱ پیراهن شماره ۷ بارسلونا را به تن کرد.

بازی های ملی داوید ویا

داوید ویا در مجموع ۸۱ بازی برای تیم ملی فوتبال اسپانیا به میدان رفته است که در مجموع۶۳گل به ثمر رسانده است. او با ۶ گلی که در رقابت های یورو ۲۰۰۸ آقای گل این رقابت ها شد. داوید ویا برترین گل زن تاریخ فوتبال اسپانیا محسوب می شود و پس از او رائول گونزالس قرار دارد.

داوید ویا در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰ فوق ستاره تیم ملی فوتبال اسپانیا بود و این تیم را یک تنه تا مرحله نیم نهایی بالا آورد و اسپانیا را قهرمان جام جهانی (برای اولین بار در تاریخ جام جهانی) کرد. او در این رقابت جهانی با به ثمر رساندن ۵ گل آقای گل این مسابقات البته؛ در کنار توماس مولر و وسلی اشنایدر از آلمان و هلند، شد.

عکس هایی از داوید ویا

بیوگرافی داوید ویا (عضو تیم ملی فوتبال اسپانیا) + تصاویر داوید ویا

عکس داوید ویا

بیوگرافی داوید ویا (عضو تیم ملی فوتبال اسپانیا) + تصاویر داوید ویا

عکس داوید ویا

بیوگرافی داوید ویا (عضو تیم ملی فوتبال اسپانیا) + تصاویر داوید ویا

عکس داوید ویا

بیوگرافی داوید ویا (عضو تیم ملی فوتبال اسپانیا) + تصاویر داوید ویا

عکس داوید ویا

بیوگرافی داوید ویا (عضو تیم ملی فوتبال اسپانیا) + تصاویر داوید ویا

عکس داوید ویا

بیوگرافی داوید ویا (عضو تیم ملی فوتبال اسپانیا) + تصاویر داوید ویا

عکس داوید ویا

بیوگرافی داوید ویا (عضو تیم ملی فوتبال اسپانیا) + تصاویر داوید ویا

عکس داوید ویا

بیوگرافی داوید ویا (عضو تیم ملی فوتبال اسپانیا) + تصاویر داوید ویا

نوشته شده در جمعه 22 آذر 1392برچسب:,ساعت 23:53 توسط سحر| |

زندگینامه: جان لوئیجی بوفون (1978-)


بوفون در تاریخ 28 ژانویه سال 1978 در کارارا در ایتالیا به دنیا آمد.

جی جی بوفون در یک خانواده ورزشکار به دنیا آمد. مادرش در رشته پرتاب وزنه کار می‌کرد و پدرش وزنه بردار بود، دو خواهرش هم بازیکن والیبال هستند و نیز عمویش بسکتبالیست است. وی همچنین با اسطوره دروازه‌بانی، لورنزو بوفون نسبت فامیلی دارد؛ او یکی از عموزاده‌های پدربزرگش است.

فعالیت باشگاهی

بوفون از همان آغاز جوانی، تکیه‌گاه مطمئن تیمش بود. اولین حضور او در سری A برمی‌گردد به تاریخ نوامبر سال 1995 در 17 سالگی در تیم پارما در مقابل تیم قدرتمند و پرآوازه‌ میلان که این بازی با تساوی بدون گل  به پایان رسید. وی پس از آن دروازه‌بان تا آن زمان ثابت تیم، لوکا بوچی را کنار زد و خود گلر ثابت تیم شد.

او فصل 01/2000 را هم در پارما سپری کرد و به پیشنهادات میلیونی باشگاه‌های بزرگ اروپا پشت پا زد. تنها در تابستان سال 2001 بود که به ازای 1/54 میلیون یورو به جای ادوین فان در سار هلندی به یوونتوس تورین پیوست که تا امروز هم بالا‌ترین مبلغ قرارداد یک دروازه‌بان در تاریخ فوتبال می‌باشد.

وی در همان ابتدای حضورش با یوونتوس قهرمان لیگ فوتبال باشگاهی ایتالیا شد و در فصل 03/2002 نیز از این عنوان دفاع کرد. به علاوه در سال 2003 به همراه یووه به فینال مسابقات لیگ قهرمانان اروپا رسید که آنها در این بازی در ضربات پنالتی با نتیجه 2 بر 3 مغلوب آ.ث. میلان شدند. بوفون در فصل 05/2004 هم با یووه قهرمان سری A شد که البته پس از رسوایی تبانی،‌ این عنوان از آنها سلب شد.

در 14 آگوست سال 2005 در یک دیدار تدارکاتی در جام برلوسکونی در مقابل آ.ث. میلان به کاکا برخورد کرده و به شدت از ناحیه کتف مصدوم شد و چند ماه نتوانست در میادین فوتبال حضور یابد. در این مدت،‌کریستیان آبیاتی که به صورت قرضی از میلان به یووه آمده بود، جای او را در درون دروازه یوونتوس اشغال کرد. در پایان ماه نوامبر اعلام کرد که دوباره سلامتی‌اش را  به دست آورده است، ‌اما در ابتدا کمتر بازی می‌کرد، چراکه مصدومیتش به طور کامل بهبود نیافته بود.

 در دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در مقابل آرسنال لندن، بوفون پنجاهمین بازی اروپایی خود در پیراهن یوونتوس را انجام داد. در ماه مه سال 2006 مورد اتهام قرار گرفت که در شرط‌بندی‌های غیرقانونی روی مسابقات سری A ایتالیا شرکت داشته است که البته بعدا از سوی دادستانی بی‌گناه شناخته شده و از او اعاده حیثیت شد.

با وجود سقوط اجباری یوونتوس به سری B در فصل 07/2006 به دلیل رسوایی تبانی، برخلاف بسیاری از بازیکنان این تیم، بوفون یووه را ترک نکرد. وی بلافاصله در فصل بعد با این تیم که در این مدت تحت رهبری دیده دوشان فرانسوی قرار داشت، دوباره به دسته اول برگشت.

در 7 ژوئن سال 2007 قراردادش را با یوونتوس تا سال 2012 تمدید کرد. در 12 مارس سال 2008 نیز یک سال دیگر به مدت قراردادش افزود.

فعالیت ملی

جی جی بوفون خیلی زود گلر تیم ملی زیر 21 سال ایتالیا شد و با این تیم در جام ملت‌های اروپا در سال 1996 شرکت کرد. در 19 سالگی و در تاریخ 29 اکتبر سال 1997 در مسابقه پلی-آف مقدماتی جام جهانی 98 در مقابل تیم روسیه، اولین بازی خود در تیم ملی بزرگسالان را انجام داد. وی در این بازی جانشین جان لوکا پالیوکای مصدوم شده بود. بوفون در جام جهانی 1998 هم حضور داشت ولی در هیچ‌یک از بازی‌ها درون دروازه قرار نگرفت.

وی در جام ملت‌های اروپا در سال 2000 دروازه‌بان ثابت تیم ملی بود،‌ ولی به علت شکستگی انگشت در دور پایانی این بازی‌ها حضور پیدا نکرد. جانشین وی،‌ فرانچسکو تولدو در این بازی‌ها نمایش خوبی ارائه داد و جای او را در درون دروازه تیم ملی گرفت. اما بوفون هم دست از تلاش برنداشت و پس از آن تاکنون شماره یک بی‌چون و چرای تیم ملی ایتالیا است.

وی در جام جهانی 2006 آلمان نیز گلر ثابت تیم ملی کشورش بود. وی دراین جام نمایشی بی‌عیب و نقص داشت و توانست تا مرحله فینال دروازه‌اش را بسته نگه دارد. تنها گلی که وی در هفت بازی دریافت کرد،‌ گل به خودی کریستین زاکاردو و یک ضربه پنالتی از سوی زین‌الدین زیدان فرانسوی در دیدار فینال در 9 ژولای 2006 بود. در این فینال وی به همراه ایتالیا پس از یک ضربه پنالتی در مقابل فرانسه قهرمان جهان شد و خود وی نیز جایزه لئو یاشین را به عنوان برترین دروازه‌بان جام دریافت کرد.

بوفون در تمامی دیدارهای جام ملت‌های اروپا در سال 2008 نیز شرکت داشت. در دور مقدماتی در مقابل رومانی موفق شد ضربه پنالتی آدریان موتو را مهار کرده و از حذف زودهنگام تیمش جلوگیری کند. در مرحله یک چهارم نهایی در ضربات پنالتی در مقابل اسپانیا نیز یک پنالتی را گرفت، اما نتوانست مانع از حذف تیم ملی ایتالیا شود.

در 14 نوامبر سال 2009 در دیداری دوستانه در ورزشگاه آدریاتیکو در پسکارا در مقابل هلند که به تساوی بدون گل انجامید، صدومین بازی ملی خود را انجام داد.

موفقیت‌ها:

در تیم ملی

قهرمان تیم ملی زیر 21 ساله‌های اروپا: 1996
قهرمان جام جهانی: 2006

در باشگاه

قهرمان سری A ایتالیا: 02/2001،  03/2002،  05/2004،  06/2006
قهرمان سری B ایتالیا: 07/2006
نایب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا: 03/2002
قهرمان جام یوفا: 99/1998
قهرمان جام حذفی ایتالیا: 99/1998
قهرمان سوپرجام ایتالیا: 1999، 2002، 2003

موفقیت‌ها و افتخارات شخصی:

برترین دروازه‌بان سری A: 1999، 2001، 2002، 2003، 2004، 2006، 2008
برترین دروازه‌بان جهان: 2003، 2004، 2006، 2007
جایزه باشگاه فوتبال یوفا به عنوان برترین دروازه‌بان سال: 03/2002
برنده جام لئو یاشین: 2006
انتخاب در تیم ستاره‌های جام جهانی: 2006
انتخاب در فیفا 100
انتخاب در تیم ستاره‌های جام ملت‌های اروپا:

نوشته شده در جمعه 22 آذر 1392برچسب:,ساعت 23:50 توسط سحر| |

 

 

ایکر کاسیاس,بیوگرافی ایکر کاسیاس,زندگینامه ایکر کاسیاس,عکس های ایکر کاسیاس

زندگی نامه ی ایکر کاسیاس
روز ۲۰ می ۱۹۸۱ پسر بچه ای در محله موستولس شهر مادرید به دنیا امد که بعد ها به یکی از بزرگترین دروازه بانان دنیا تبدیل شد.
ایکر کاسیاس فرناندز نام کامل این دروازه بان است وی توانست در سال ۲۰۰۸ به افتخاری دست یابد که خیلی از بزرگان فوتبال اسپانیا ارزوی ان را داشتند.
رئال مادرید
او یکی از محصولات اکادمی باشگاه رئال مادرید است که در سال ۱۹۹۰ بازیهای خود را در این باشگاه اغاز کرد.
وی تا سال ۱۹۹۹ - ۱۹۹۸ در تیم جوانان باشگاه بازی می کرد تا اینکه در ان سال توانست اولین بازی رسمی خود را برای تیم باشگاهیش انجام دهد وی در ان سال جانشین بودو ایگنر دروازه بان اول رئال مادرید شد.
در سال ۲۰۰۰ با حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا در برابر والنسیا به جوانترین دروازه بانی تبدیل شد که در کل فینالهای تاریخ لیگ قهرمانان حضور می یابد.
در ان بازی رئال مادرید توانست با نتیجه ۳ - ۰ تیم والنسیا را شکست دهد و هشتمین قهرمانی خود را در این جام جشن بگیرد.
ولی در این بین کاسیاس دچار افت شدیدی شد و جای ثابت خود را به سزار سانچز داد ولی گویی فینال لیگ قهرمانان همیشه برای این دروازه بان خوش یمن است.
در فینال لیگ قهرمانان در سال ۲۰۰۲ سزار سانچز دچار مصدومیت شد و بار دیگر کاسیاس جوان درون دروازه رئال مادرید قرار گرفت تا این تیم بتواند با درخشش وی و زیدان با نتیجه ۲ - ۱ تیم المانی بایرلورکوزن را شکست داده و برای نهمین در اروپا به مقام قهرمانی نایل شود
 در سال ۲۰۰۸ قرارداد خود را با رئال مادرید تا سال ۲۰۱۷ تمدید کرد.
 تیم ملی اسپانیا
 اولین بازی کاسیاس برای تیمهای ملی اسپانیا مربوط می شود به حضور وی در تیم ملی زیر ۱۷ سال اسپانیا که با ۱۶ سال سن جوانترین عضو ان تیم بود.
کاسیاس توانست با این تیم در سال ۱۹۹۷ در فینال جام جهانی زیر ۱۷ ساله های دنیا حضور پیدا کند و با شکست برزیل قهرمان دنیا شود.
در بین دروازه بانان تاریخ تیم ملی اسپانیا زوبیزارتا با ۱۲۶ بازی ملی در مکان اول قرار دارد و کاسیاس با ۸۲ بازی در رتبه دوم جای گرفته است.
کاسیاس همچنین توانست در سال ۱۹۹۹ همراه با تیم ملی جوانان اسپانیا به مقام قهرمانی جهان برسد.
اولین بازی ملی کاسیاس برای تیم بززگسالان اسپانیا در سال ۲۰۰۰ و در مقابل تیم سوئد بود. در سال ۲۰۰۲ او ابتدا به عنوان جانشین سانتیاگو کانیزارس وارد جام جهانی شد ولی با تصادف عجیبی که موجب مصدومیت کانیزارس شد ایکر کاسیاس به عنوان دروازه بان اصلی اسپانیا در جام معرفی شد.
کاسیاس توانست در مرحله یک شانزدهم نهایی به یک قهرمان ملی تبدیل شود زیرا در ان مرحله اسپانیا به تیم ملی ایرلند جنوبی برخورد کرد و بازی به ضربات پنالتی کشیده شد.
کاسیاس جوان در ان بازی بود که مهارت خود را در گرفتن ضربات پنالتی با گرفتن دو ضربه به اهالی فوتبال نشان دهد.
کاسیاس در مسابقات مقدماتی یورو ۲۰۰۴ نیز دروازه بان اول اسپانیا بود که در دوره مقدماتی فقط ۴ گل دریافت کرد ولی با این وجود اسپانیا نتوانست به طور مستقیم به دوره پایانی راه یابد و می بایست در بازی پلی اف به دیدار تیم نروژ می رفت که بار دیگر تیم ملی اسپانیا با درخشش کاسیاس موفق شد مجوز حضور در مرحله نهایی یورو را کسب کند در ان دو بازی کاسیاس موفق شد دروازه خود را بسته نگه دارد.
کاسیاس در جام جهانی ۲۰۰۶ نیز حضور داشت و با وجود اینکه فقط ۲ گل دریافت کرد ولی تیم ملی اسپانیا نتوانست به مقام درخور توجه ای دست یابد.
در سال ۲۰۰۸ با دعوت نشدن رائول به تیم ملی بازوبند کاپیتانی به ایکر کاسیاس رسید تا تیم ملی اسپانیا بتواند با کاپیتانی وی بعد از ۴۴ سال بار دیگر بر بام فوتبال اروپا بنشیند.
اوج کار کاسیاس در این جام به بازی مقابل تیم ملی ایتالیا برمی گردد . این بازی در واقع تقابل دو دروازه بان اول دنیا به حساب می امد در طرفی بوفون و در سوی دیگر کاسیاس قرار داشت و هر دو دروازه بان نیز کاپیتان تیمهای خودشان بودند.
این بازی به ضربات پنالتی کشیده شد که کاسیاس با گرفتن ۲ ضربه از بازیکنان تیم ایتالیا توانست بوفون را شکست دهد.

ازدواج ایکر کاسیاس

جشن ازدواج ایکر کاسیاس و سارا کاربونرو خبرنگار سرشناس اسپانیایی، روز هفتم جولای و بعد از اتمام رقابتهای یورو2012 در منطقه ای در نزدیکی تولدو،سرزمین مادری سارا برگزار شد. این منطقه «مونته آلگره» نام دارد و در این جشن 900 میهمان حضور داشتند.

عکس هایی از ایکر کاسیاس

ایکر کاسیاس,بیوگرافی ایکر کاسیاس,زندگینامه ایکر کاسیاس,عکس های ایکر کاسیاس

 عکس ایکر کاسیاس

ایکر کاسیاس,بیوگرافی ایکر کاسیاس,زندگینامه ایکر کاسیاس,عکس های ایکر کاسیاس

 عکس ایکر کاسیاس و همسرش

ایکر کاسیاس,بیوگرافی ایکر کاسیاس,زندگینامه ایکر کاسیاس,عکس های ایکر کاسیاس

عکس ایکر کاسیاس و همسرش

ایکر کاسیاس,بیوگرافی ایکر کاسیاس,زندگینامه ایکر کاسیاس,عکس های ایکر کاسیاس

عکس ایکر کاسیاس

ایکر کاسیاس,بیوگرافی ایکر کاسیاس,زندگینامه ایکر کاسیاس,عکس های ایکر کاسیاس

عکس ایکر کاسیاس

ایکر کاسیاس,بیوگرافی ایکر کاسیاس,زندگینامه ایکر کاسیاس,عکس های ایکر کاسیاس

عکس ایکر کاسیاس

ایکر کاسیاس,بیوگرافی ایکر کاسیاس,زندگینامه ایکر کاسیاس,عکس های ایکر کاسیاس

عکس ایکر کاسیاس

ایکر کاسیاس,بیوگرافی ایکر کاسیاس,زندگینامه ایکر کاسیاس,عکس های ایکر کاسیاس

 

نوشته شده در پنج شنبه 21 آذر 1392برچسب:,ساعت 21:52 توسط سحر| |

مسعود اوزیل

مسعود اوزیل (به ترکی استانبولی: Mesut Özil)‏ (زاده ۱۵ اکتبر ۱۹۸۸ در گلزنکیرشن) بازیکن فوتبال آلمانی است که در رئال مادرید و تیم ملی آلمان بازی می‌کند.به او لقب پادشاه پاس را داده اند و از سوی فیفا آقای پاس گل جهان معرفی شده است. او قابلیت بازی با توپ ، پاس های عالی و قدرت دید بالایی دارد.اولین تیم او وستفالیا ۰۴ بود که تیمی محلی در منطقه شالکه است ، پس از آن به باشگاه فوتبال شالکه ۰۴ ملحق شد و اولین بازیش برای این تیم را در ۱۷ سالگی انجام داد و به یکی از پدیده های تیمش مبدل شد.

 

در دومین فصل مورد اعتماد اسلومکا ، مربی جدید تیم قرار نداشت . پدر اوزیل از این وضعیت خسته شد پس از رد پیشنهاد تمدید قرارداد یک میلیون یورویی توسط شالکه ، پسرش را راهی وردربرمنی کرد که به دنبال جانشینی برای دیگو بود. بازیکن برزیلی به باشگاه فوتبال یوونتوس رفت و اوزیل با ۴٫۵ میلیون یورو به باشگاه فوتبال وردربرمن رفت تا ناجی این تیم باشد و بعد آن اوزیل با بستن قراردادی به ارزش ۱۵ میلیون یورو به باشگاه فوتبال رئال مادرید اسپانیا پیوست.

جام جهانی ۲۰۱۰

اوزیل ۲۱ ساله ، با توجه به غیبت بالاک در جام جهانی ، طراح اصلی تیم ملی آلمان در جام جهانی بود و در تیم ملی کشورش ، با یک سبک بازی فوق العاده به مقام سومی جهان رسید . تکنیک او جان تازه ای به فوتبال ماشینی آلمان بخشید و البته باید شهرت خود را مدیون یواخیم لوو ، تئوریسین متبحر آلمانی باشد .او در سه بازی تیم آلمان بازی کرد و در بازی با غنا از لبه محوطه ۱۸ قدم یک گل به ثمر رساند.
زندگی شخصی

خانواده مسعود اصالتا از شهر زنگولداغ از توابع منطقه دریای سیاه ترکیه می‌باشد.اوزیل از کودکی در کارخانه ی سنگ مرمر کار می کرد ،اوزیل در مصاحبه با شبکه تلوزیونی زی دی اف آلمان وقتی که مجری از او میپرسد شما یک بازیکن ترک تبار تیم آلمان هستید….حرف او را قطع میکند و میگوید من کرد هستم و به کرد بودنم افتخار میکنم. خانواده‌اش مدت‌ها پیش به کشور آلمان مهاجرت می‌کند. مسعوت در ۱۵ اکتبر ۱۹۸۸ در شهر گلزنکیرشن آلمان غربی سابق زاده می‌شود. مسعود اوزیل با ماریا لاگربلوم ۲۸ ساله (خواهر سارا کونور، خواننده مشهور آلمانی) ازدواج کرد اما این ازدواج چندان به طول نیانجامید. بعد از حضور اوزیل در اسپانیا همسرش بنا به گفتهٔ خودش طاقت دوری از کشورش و نبود اوزیل در خانه به خاطر شرکت در تمرینات فشردهٔ رئال مادرید را نیاورد و از او جدا شد.، اسطوره اوزیل زین الدین زیدان است.

اوزیل یک مسلمان معتقد است و قبل از ورود به زمین، آیاتی از قرآن را می‌خواند. او در مصاحبه با روزنامه چاپ برلین تاگسشپیل گفت: «من نماز میخوانم و هم‌تیمی‌هایم می‌دانند در آن مدت کوتاه نمی‌توانند با من صحبت کنند.»
رئال مادرید

اوزیل با بستن قراردادی به ارزش ۱۵ میلیون یورو به باشگاه فوتبال رئال مادرید اسپانیا پیوست. اوزیل در مسابقات باشگاههای فوتبال اسپانیا (لالیگا) نیز به‌ عنوان یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان رئال مادرید موجبات قهرمانی این تیم را فراهم نمود.
پاس گل

او تا سال ۲۰۱۲ در تمامی تورنمنت ها ۶۰ پاس گل داده است و در مجموع در لیگ تا ژانویه ۲۰۱۳، ۴۰ پاس گل داده است و از این رو به عنوان آقای پاس گل جهان محسوب شد و به او لقب پادشاه پاس گل را داده اند. او در سال ۲۰۱۲، ۳۰ پاس گل داد که رکوردار پاس گل در بین ۵ لیگ معتبر جهان است.

نوشته شده در پنج شنبه 21 آذر 1392برچسب:,ساعت 21:52 توسط سحر| |

بیوگرافی کامل لیونل مسی بیوگرافی کامل لیونل مسی

 

لیونل آندرس “لئو” مسی (به اسپانیایی: Lionel Andrés Messi)‏ فوتبالیست عضو بارسلونای اسپانیا و تیم ملی آرژانتین است که در پست‌های مهاجم و بال بازی می‌کند. از او می‌توان به‌عنوان بهترین بازیکن نسل خود نام برد. مسی یک‌بار برنده توپ طلای اروپا و یک‌بار هم عنوان بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال جهان را کسب کرده‌است. او هم‌چنین بهترین بازیکن سال فوتبال جهان در سال‌های ۲۰۰۹ ۲۰۱۰، و ۲۰۱۱ بوده‌است. شیوهٔ بازی او و توانایی‌هایش باعث شده‌است که وی با دیه‌گو مارادونا مقایسه شود، این درحالی است که، مارادونا مسی را «جانشین» خود می‌داند.

 


اوایل زندگی

 

 

مسی در روزاریو، سانتا فه به‌دنیا آمد. پدرش خورخه هوراکیو مسی، کارگر کارخانه بود و مادرش سلیا ماریا کوچیتینی٬ یک نظافتچی نیمه‌وقت بود. اصلیت والدین مسی ایتالیایی است و به شهر آنکونا باز می‌گردد. جد او، آنجلو مسی در سال ۱۸۸۳ به آرژانتین مهاجرت کرده‌است.او از پنج سالگی فوتبال خودش را در تیم گراندولی آغاز کرد؛ تیمی که پدرش در آن زمان مربیش بود. او در سال ۱۹۹۵ به نیوولز اولد بویز رفت تیمی که در همان شهر روزاریو قرار داشت.در سن ۱۱ سالگی تشخیص داده‌شد که او با کمبود هورمون رشد مواجه‌است. ریور پلاته به پیشرفت مسی علاقه نشان داد اما پول کافی برای پرداخت هزینه‌های درمان بیماری مسی که ۹۰۰ دلار در ماه بود، نداشت.کارلس رکساچ، مدیر ورزشی وقت باشگاه بارسلونا، توسط بستگان مسی در لیدا و کاتالونیا، از استعداد او آگاه شده‌بود و مسی و پدرش آماده برای ترتیب دادن مذاکره با او بودند.رکساچ، بدون کاغذی در دست، پیشنهاد قرارداد مسی را بر روی دستمال کاغذی نوشت. بارسلونا پیشنهاد برای پرداخت هزینه‌های درمانی را پذیرفت به شرط آنکه مسی حاضر به نقل مکان به اسپانیا باشد. مسی و پدرش به بارسلون نقل مکان کردند، جایی که او در آکادمی جوانان باشگاه ثبت نام کرد.

 

 

بارسلونا

 

بعد از حضور مسی در بارسلونا سایت فیفا بعد از بازیهای درخشان او وی را به عنوان تکنیکی ترین بازیکن تاریخ فوتبال و همچنین جادوگر توپ و زمین نامیدند. بازیکنی که بر اساس آمارها او را مغز متفکر فوتبال مینامند و بسیاری از کارشناسان میگویند وی قادر است در مصاف با پنج بازیکن اطرافش بهترین تصمیم برای عبور از آنهارا بگیرد. آمارهایی که بسیاری از بازیکنان هم دوره او چون کاکا و کریستیانو رونالدو از دستیابی به آن بازماندند

مسی اولین بازی رسمیش را در ترکیب اصلی بارسلونا در ۱۶ نوامبر ۲۰۰۳ زمانی که ۱۶ سال و ۱۴۵ روز داشت در دیداری دوستانه مقابل پورتو انجام داد. کمتر از یک سال بعد، در ۱۶ اکتبر ۲۰۰۴، فرانک ریکارد، مسی را در بازی مقابل اسپانیول به میدان فرستاد تا اولین بازیش را در لالیگا انجام دهد (در حالی که ۱۷ سال و ۱۱۴ روز سن داشت). او تاکنون سومین بازیکن جوان بارسا است که در لالیگا بازی کرده‌است. جوانترین بازیکنی که در لیگ برای باشگاه به میدان رفته‌است بویان کرکیچ است که این رکورد را در سپتامبر ۲۰۰۷ به‌دست آورد. وقتی لیونل اولین گل خود را برای باشگاه در برابر آلباسته در تاریخ ۱ مه ۲۰۰۵ به‌ثمر رساند، تنها ۱۷ سال و ده ماه و هفت روز سن داشت و همین هم باعث شد که جوانترین گلزن تاریخ بارسلونا در لالیگا شود. البته تا زمانی که کرکیچ با گل زدن روی پاس گل مسی در سال ۲۰۰۷ این رکورد را شکست. مسی در مورد سرمربی سابقش، فرانک رایکارد، گفته‌است:

واقعیت این است که ریکارد عامل اصلی پیشرفت من بود. اعتمادی که او در موقعی که من فقط شانزده یا هفده ساله بودم به من داشت را هرگز فراموش نخواهم کرد

 

بیوگرافی کامل لیونل مسی بیوگرافی کامل لیونل مسی

 

فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۶

 

در ۱۶ سپتامبر، برای دومین بار در طول سه ماه، بارسلونا اعلام کرد که قرارداد مسی را تمدید کرده‌است: وقت آن رسیده‌است که قرارداد او را که دیگر یکی از بازیکنان ترکیب اصلی به‌شمار می‌آید را بهبود ببخشیم؛ ما قرارداد مسی را تا ژوئن ۲۰۱۴ تمدید کرده‌ایم. مسی در ۲۶ سپتامبر ۲۰۰۵ شهروند اسپانیایی شد. و در نهایت آماده برای انجام دادن اولین بازی خود در فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۶ لیگ دسته اول اسپانیا شد. مسی اولین بازی بیرون از خانه‌اش را در تاریخ ۲۷ سپتامبر مقابل تیم ایتالیایی اودینزه در لیگ قهرمانان اروپا انجام داد هواداران در ورزشگاه بارسلونا، نیوکمپ، مسی را در تعویض به‌خاطر تسلط بر روی توپ و پاس‌های ترکیبی با رونالدینیو که باعث شده‌بود بارسلونا امتیاز لازم را کسب کند، تشویق کردند.

مسی شش گل در هفده بازی لیگ زد و یک گل هم در لیگ قهرمانان در شش مسابقه به ثمر رساند. فصل بازی او قبل از موعد مقرر در ۷ مارس ۲۰۰۶ به‌پایان رسید؛ چون‌که در دیدار مقابل چلسی در مرحله دوم لیگ قهرمانان دچار پارگی عضله در پای دومش شد و مصدوم شد. و بارسلونا در پایان با رایکارد قهرمان اسپانیا و اروپا شد

 

 

فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۷

 
در فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۷، مسی با زدن ۱۴ گل در ۲۶ بازی جایگاه خود را به عنوان یک بازیکن کلیدی تثبیت کرد. در ۱۲ نوامبر، مسی در بازی مقابل ساراگوسا از ناحیه استخوان پا دچار مصدومیت شد که منجر به دوری ۳ ماهه او از حضور در زمین‌های فوتبال شد. پس از پایان مصدومیت، مسی در روز ۱۱ فوریه در مقابل ریسینگ سانتاندر در نیمهٔ دوم به زمین آمد. در ۱۱ مارس، مسی با آمادگی کامل در ال‌کلاسیکو ظاهر شد و موفق به هت‌تریک کردن شد تا نتیجهٔ تساوی ۳-۳ را برای بارسای ۱۰ نفره به ارمغان بیاورد. با هت ریک در این بازی، او بعد از ایوان زامورانو (برای رئال مادرید در فصل ۱۹۹۴-۱۹۹۵)، دومین بازیکنی شد که توانست در ال‌کلاسیکو هت‌تریک کند. او تا انتهای فصل گل‌های بیشتری زد که ۱۱ تا از ۱۴ گل فصل وی در ۱۳ بازی آخر به ثمر رسیدند.

مسی در این فصل توانست خاطره بعضی گل‌های ویژه مارادونا را زنده کند.در ۱۸ آوریل ۲۰۰۷، او توانست در بازی مرحله نیمه نهایی کوپا دل ری مقابل ختافه دو گل بزند، که یکی از آن گل‌ها شباهت بسیاری به گل معروف دیه‌گو مارادونا در بازی مقابل انگلیس در چارچوب جام جهانی ۱۹۸۶- گلی که با عنوان گل برتر قرن شناخته می‌شود- داشت.خبرگزاری‌های ورزشی به بررسی شباهت بین گل او و گل مارادونا پرداختند و از آن سو رسانه‌های اسپانیایی به او لقب «مسی‌دونا» دادند.او تقریباً به یک اندازه یعنی ۶۲ متر (۲۰۳ فوت) در بازی دوید، تعداد یکسانی بازیکن را از پیش روی برداشت (شش بازیکن با احتساب دروازه‌بان)، از یک منطقه مشابه گل را به ثمر رساند و هم‌چنین از پرچم کرنر آغاز به دویدن کرد. این همانند کاری است که ۲۱ سال پیش مارادونا در مکزیک انجام داد.در کنفرانس خبری بازی، دکو هم تیمی مسی گفت:این بهترین گلی بود که در طول زندگیم دیدم.در بازی با اسپانیول، مسی گلی زد که شباهت قابل ملاحظه‌ای با گل دست خدای مارادونا در مقابل انگلیس داشت. مسی خود را به توپ رساند و به وسیلهٔ دستش توپ را به پشت سر کارلوس کامنی، دروازه‌بان حریف، هدایت کرد.این گل او باعث اعتراض بازیکنان اسپانیول شد و نمایش دوباره این حرکت، نشان‌دهنده خطای هند لیونل مسی بود.

 

 
فصل ۲۰۱۰-۲۰۱۱

 
در ۲۱ اوت، مسی در اولین بازیش در فصل، مقابل سویا در چارچوب سوپرکاپ اسپانیا- که با حساب ۴-۰ به سود بارسا به پایان رسید- هت‌تریک کرد و باعث آن شد که تیمش فاتح اولین جامش در فصل شود با این‌که بازی رفت را ۳-۱ باخته‌بود. او هم‌چنین در روز ۲۹ اوت ۲۰۱۰ لیگ را با گل مقابل ریسینگ سانتاندر در تنها بعد از سه‌دقیقه از شروع بازی آغاز کرد. او سپس در لیگ قهرمانان نمایش خوبی داشت و مقابل پاناتینایکو در بازی‌ای که ۵-۱ به سود بارسلونا شده‌بود دو گل و دو پاس گل بدهد.

در ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۰، مسی در بازی مقابل آتلتیکو مادرید- بازی هفته سوم لا لیگا که در ورزشگاه ویسنته کالدرون انجام می‌شد- در دقیقه ۹۲ام بازی، به دلیل تکل توماش اویفالوشی، بازیکن تیم حریف، از ناحیهٔ مچ پا مصدوم شد. ابتدا به نظر می‌رسید که مسی مچ پایش شکسته و به گفته برخی باید او را ۶ ماه از میادین فوتبال دور نگاه داشت، اما نتایج ام‌آرآی نشان داد که او دچار پیچ‌خوردگی رباط‌های داخلی و خارجی مچ پای راست خود شده‌است.هم‌تیمی مسی، داوید ویا بعد از بازی گفت: تکلی که به مسی زده‌شد وحشیانه بود؛ این در حالی است که مدافع آتلیتکو مادرید گفت که به منظور مصدوم کردن مسی روی پای این بازیکن نرفته‌بود.

در بازی با آلمریا، او برای دومین بار در فصل موفق به هت‌تریک شد و توانست تعداد گل‌های خودش در لا لیگا را به ۱۰۰ عدد برساند.

مسی موفق به کسب جایزه بهترین بازیکن سال ۲۰۱۰ جهان شد و توانست بالاتر از هم‌تیمی‌هایش، ژاوی و اینیستا قرار بگیرد.مسی برای چهارمین بار پیاپی بود که در فهرست نامزدهای دریافت جایزه بهترین بازیکن سال جهان قرار گرفته‌بود.در ۵ فوریه، بارسا توانست رکورد بیشترین پیروزی پیاپی در لیگ را با برد ۳ بر صفر آتلتیکو مادرید در نیوکمپ بشکند و ۱۶ برد متوالی در لالیگا کسب کند.مسی با به ثمر رساندن سه گل در بازی و تثبیت پیروزی از جانب خودش، بعد از بازی اظهار داشت:

برای من افتخار است که رکوردهای بزرگانی چون دی استفانو را بشکنم

 

 

فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۲

 

او توانست در دیدار سوپرکاپ اسپانیا مقابل رئال مادرید در دو دیدار رفت و برگشت سه گل و دو پاس گل بدهد تا تیمش در مجموع ۵-۴ پیروز شود

 

بیوگرافی کامل لیونل مسی بیوگرافی کامل لیونل مسی

سابقه ملی

 

در ژوئن ۲۰۰۴، او به تیم ملی زیر ۲۰ ساله‌های آرژانتین برای دیداری دوستانه مقابل پاراگوئه دعوت شد. او در سال ۲۰۰۵ یکی از اعضای تیم ملی جوانان آرژانتین در جام جهانی جوانان بود که در هلند قهرمان آن مسابقات شده‌بودند. او در آن مسابقات بهترین بازیکن و هم‌چنین بهترین گلزن آن مسابقات شد.

مسی اولین بازی خودش را در رده بزرگسالان مقابل مجارستان موقعی که ۱۸ سال داشت در ۱۷ اوت ۲۰۰۵ انجام داد. او در دقیقه ۶۳ به زمین بازی آمد ولی داور بازی، مارکوس مرک او را در دقیقه ۶۵ به‌خاطر ضربه زدن به مدافع مجارستان، ویلموش وانکزاک از زمین بازی اخراج کرد. هر چند مدافع مجارستان پیراهن مسی را می‌کشید. این تصمیم بحث برانگیز بود و مارادونا حتی ادعا کرد که این تصمیم داور از پیش برنامه‌ریزی شده بود. مسی دوباره در روز ۳ سپتامبر در بازی با پاراگوئه در مقدماتی جام جهانی که آرژانتین در آن دیدار حریفش را ۱-۰ از پیش رو برداشته‌بود در تیم حاضر شد و پیش از این بازی گفت:

مدت حضورم در بازی اول بسیار کوتاه بود، این بازی دوباره برای من بازی اول است.
او سپس دومین بازی خود را برای آرژانتین در برابر پرو انجام داد. پس از بازی، پکرمن مسی را همانند «جواهر» توصیف کرد.

 

 

 

زندگی شخصی

 

او در مدتی رابطه‌ای عاطفی با ماکارنو لموس- که او هم اهل روزاریو بود- داشت. گفته می‌شود چند روز بعد از بهبود یافتن مسی از بند مصدومیت و چند روز مانده به جام جهانی ۲۰۰۶، این دختر توسط پدرش به او معرفی شده‌است.هم‌چنین او رابطه‌ای با مدل آرژانتینی، لوچیانا سالازار داشته‌است.هم‌چنین او در ژانویهٔ ۲۰۰۹ در برنامه «هت‌تریک بارسا» کانال ۳۳ گفت که دوست‌دختری دارد که در آرژانتین زندگی می‌کند. من راحت و خوشحال هستم.او دختری با نام آنتونلا روکوتزو را دیده بود. حاصل ازدواج وی با آنتولا،فرزندنی به نام تیاگو مسی است.

 

 
افتخارات فردی

 

بهترین بازیکن جوان جهان (۲۰۰۶، ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸)
بهترین گلزن جام جهانی زیر بیست سال (۲۰۰۵)
بهترین بازیکن جام جهانی زیر بیست سال (۲۰۰۵)
بهترین بازیکن لالیگا (۲۰۰۹، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ ،۲۰۱۲)
بهترین گلزن لالیگا(۲۰۱۰ و ۲۰۱۲)
کفش طلای اروپا (۲۰۱۰ و ۲۰۱۲)
توپ طلای جهان (۲۰۰۹، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱)
بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا (۲۰۰۹ ،۲۰۱۰، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲)

 

بیوگرافی کامل لیونل مسی بیوگرافی کامل لیونل مسی

 

افتخارات تیمی

 

قهرمانی در رقابت های فوتبال زیر بیست سال جهان (۲۰۰۵)
قهرمانی در سوپرجام اروپا (۰۶-۲۰۰۵، ۰۹-۲۰۰۸ و ۱۱-۲۰۱۰)
قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا (۰۶-۲۰۰۵ ۰۹-۲۰۰۸ و ۱۱-۲۰۱۰)
قهرمانی در لالیگای اسپانیا (۰۶-۲۰۰۵، ۰۹-۲۰۰۸ ٬۲۰۱۰-۲۰۰۹ و ۱۱-۲۰۱۰)
قهرمانی در سوپر جام اسپانیا (۰۶-۲۰۰۵، ۰۹-۲۰۰۸، ۱۰-۲۰۰۹ و ۱۱-۲۰۱۰)
قهرمانی در کوپا دل ری (۰۹-۲۰۰۸، ۱۲-۲۰۱۱)
قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان (۲۰۰۹ و ۲۰۱۱)

نوشته شده در پنج شنبه 21 آذر 1392برچسب:,ساعت 21:50 توسط سحر| |


 

 

زندگی نامه کریستین رونالدو

center

کریستیانو رونالدو (دوس سانتوس آویرا) متولد پنجم فوریه سال 1985 که بیشتر با نام (کریستیانو رونالدو) معروف می‌باشد،
فوتبالیست پرتغالی در رده حرفه‌ای است که در تیم‌های (منچستریونایتد) و (ملی پرتغال) بازی می‌کند. او یکی از بهترین بازیکنان دنیا و یکی از بهترین استعدادهای امروز فوتبال است.
کریستیانو رونالدو در شهر (فانچال) در منطقه (مادیرا) در کشور پرتغال به دنیا آمد. مادر (ماریا دولورس داس آویرا) و پدرش (خوزه دینیس آویرا) بود. او یک برادر به نام (هوگو) و دو خواهر به نام‌های (الما) و (کاتیا) دارد.
نام رونالدو در کشور پرتغال نام رایجی نیست ولی پدر و مادرش به خاطر (رونالد ریگان) رییس‌جمهور آمریکا نام او را رونالدو گذاشتند زیرا ریگان هنرپیشه مورد علاقه پدر رونالدو بود. او تاکید می‌کند این نامگذاری اصلا دلایل سیاسی نداشته است.
وقتی سه ساله بود ضربه زدن به توپ را آغاز کرد. وقتی در شش سالگی به مدرسه رفت دیگر علاقه‌اش به ورزش کاملا نمایان شده بود. او در آن زمان عاشق تیم (بنفیکا) بود و جالب است که بعدها به تیم رقیب آن یعنی (اسپورتینگ) پیوست.
او ابتدا با یک تیم آماتور به نام (آندورنیا) بازی می‌کرد زیرا پدرش در آن باشگاه شاغل بود. در آن زمان رونالدو تنها هشت سال داشت. در سال 1995 یعنی در ده سالگی (کریستیانو رونالدو) کم‌کم در پرتغال کسب شهرت می‌کرد و آهسته آهسته نامی آشنا در ورزش فوتبال می‌شد. به طوری که دو تیم برتر شهر مادیرا در پی امضای قرارداد با او بودند.
کریس رونالدو با بازی در مسابقات زیر هفده سال یوفا برای تیم (اسپورتینگ لیسبون) مورد توجه (جرارد هولر) سرپرست وقت تیم لیورپول قرار گرفت. در آن زمان او تنها شانزده سال داشت و به همین خاطر لیورپول از خرید او صرف نظر کرد ولی همین موضوع سبب شد به چشم (سرالکس فرگوسن) بیاید.
در تابستان 2003 او در بازی برابر تیم منچستریونایتد به خوبی توانایی‌های خود را در معرض تماشا قرار داد و نشان داد که می‌تواند در دو جناح بازی کند.
پس از بازی، اعضای تیم منچستریونایتد همگی از یک استعداد درخشان سخن می‌گفتند. آنها معتقد بودند بهتر است در آینده در کنار این جوان باشند تا مقابل او.
در منچستر یونایتد

center 

فرگوسن این جوان را می‌خواست. او می‌خواست از رونالدو به جای دیوید بکام که به تازگی به رئال مادرید پیوسته بود بهره ببرد و بدین ترتیب کریستیانو با قیمت 24 میلیون و 12 هزار پوند رهسپار تیم منچستریونایتد شد.
رونالدو در ابتدا با پیراهن شماره هفت ظاهر شد ولی با وجود تمام مهارت‌ها و حمله‌هایش دوست نداشت تحت فشار انتظارات مردم باشد.
انتظاراتی که از شماره پیراهن او نشات می‌گرفت. او ترجیح می‌داد پیراهن شماره 27 را بپوشد زیرا در اسپورتینگ نیز همین شماره را می‌پوشید.
رونالدو همیشه متهم به خودخواه بودن و تکروی است، با این وجود فرگوسن تمام حیثیت کاری خود را بر روی او گذاشته و مجددا با او قراردادی تا پایان سال 2010 به امضا رسانده است.
رونالدو در مصاحبه‌ای با نشریه (ایونینگ نیوز) گفت: (منچستریونایتد همیشه برای کمک به من حاضر است و همیشه از من حمایت می‌کند. من باید این را تلافی کنم.)ولی رونالدو اغلب در بازی‌ها، مشکل عصبی پیدا می‌کند. او نمی‌تواند اعصاب خود را کنترل کند و زود از کوره در می‌رود. او یک بار به خاطر رفتار خشونت‌بار و انگشت تکان دادن به نشانه تهدید به سوی تماشاچیان از بازی اخراج و از یک مسابقه نیز محروم شد.
(فیلیپ اسکولاری) مربی تیم ملی پرتغال نیز به او هشدار داد در مسابقات جام‌جهانی رفتار خودش را کنترل کند.
کریستیانو رونالدو در سال 2005 به (بازیکن جوان ویژه فیلیپو) معروف شد و از سوی فیفا بیستمین بازیکن برتر تاریخ فوتبال لقب گرفت. او با وجود اخلاق تندش محبوب طرفداران منچستریونایتد باقی ماند. به همین خاطر دوست ندارد هرگز تیم منچستریونایتد را ترک کند. او در بازی‌های جام‌جهانی اولین گل خود را با ضربه پنالتی به تیم ملی ایران زد
زندگی خصوصی

center

پدر رونالدو که (دینیس آویرا) نام داشت هفتم سپتامبر 2005 و در زمان بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی از دنیا رفت.
رونالدو چند ساعت پس از شنیدن این خبر مجبور بود برابر تیم روسیه بازی کند و این برای او بسیار سخت بود ولی می‌دانست امکان ندارد در بازی غایب باشد. پس از بازی، سرالکس فرگوسن خود، رونالدو را مشایعت کرد و به کشورش فرستاد.
رونالدوبا زنی به نام (مرچه رومرو) مجری اسپانیایی تلویزیون پرتغال آشنا شد. هر چند اصلیت اسپانیایی دارد ولی در پرتغال به دنیا آمده و رشد کرده است. او با آشنایی خود با رونالدو تنفر خیلی‌ها را برانگیخت زیرا بسیاری از طرفداران رونالدو او را شایسته نامزدی فوتبالیست محبوب خود نمی‌دانستند و سایت‌های اینترنتی علیه او ایجاد کردند.
(مرچه) نه سال از کریستیانو بزرگ‌تر بود و از همسر اولش طلاق گرفته بود. کریستین همیشه دوست دارد زندگی خصوصی خود را به معنای واقعی آن خصوصی نگه دارد و معتقد است زندگی خانوادگی از زندگی حرفه‌ای جداست و هیچ گاه در این مورد صحبتی نکرد و نامزدی او با خود را تأیید نمی کرد.سرانجام در بیستم سپتامبر 2006 (مرچه) هم تایید کرد که دیگر رابطه‌ای با کریستیانو رونالدو ندارد.
او هزینه سفر (مارتونیز) پسربچه یازده ساله اندونزیایی و پدرش که از بازماندگان سونامی بودند را پرداخت تا آنها بتوانند به خاطر علاقه پسرک برای دیدن بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی به اروپا بروند.
دیگر هم‌تیمی‌های رونالدو پس از ملاقات این پدر و پسر تقبل کردند که با کمک یکدیگر هزینه خرید یک خانه جدید در اندونزی را برای آنها فراهم آورند. پس از پایان بازی‌های مقدماتی، رونالدو به اندونزی رفت تا از سرزمین‌های مصیبت‌زده آن دیدن و برای آنها کمک‌های خیریه جمع‌آوری کند. او در این سفر با (یوسف کالا) رییس‌جمهور اندونزی نیز دیدار کرد و توانست با به حراج گذاشتن وسایل ورزشی خود در جاکاراتا پایتخت اندونزی، 120 هزار دلار آمریکا کمک جمع کند.
رونالدو هم اکنون یک خانه دو میلیون پوندی در (وود فورد) واقع در انگلیس دارد. پس از حضور کریستیانو در تیم ملی کشور پرتغال و بازی مقابل تیم انگلیس در مسابقات جام‌جهانی آلمان، طرفداران تیم انگلیس به نشانه خشم خود شیشه‌های خانه گران‌قیمت کریستیانو را شکستند.
رونالدو نیز از این عکس‌العمل غیرمنطقی مردم ناراحت شد و اعلام کرد منچستر را ترک می‌کند و آینده او در اسپانیاست. (مرچه) سی ساله که در آن زمان هنوز با کریستیانو رابطه داشت گفت: اگر کریستیانو قبل از این‌که خشم مردم فرو بنشیند به انگلیس بازگردد، کار احمقانه‌ای کرده است. او حتی از ستاره منچستریونایتد تقاضا کرد برای بردن وسایلش هم به آن جا بازنگردد.
شایعه رابطه کریستیانو رونالدو با دختری به نام (جمااتکینسون) به تازگی بر سر زبان‌ها افتاده است. با این وجود نامزد قبلی کریستیانو پیام تبریک خود را برای او فرستاد (مرچه رومرو) که در سال 2005 از کریستیانو جدا شد بهترین آرزوهایش را نثار این زوج کرده است. گفته می‌شود (جما) نیز به تازگی از نامزد سابقش که اتفاقا او نیز یک فوتبالیست بوده، جدا شده است. رابطه کریستیانو و (جمااتکینسون) ناگهان تیتر درشت صفحه اول تمام نشریات پرتغال شد.
(جمااتکینسون) هنرپیشه نوپای شبکه ITV خود اظهار داشته که با کریستیانو رونالدو آشنا شده است.
او نخستین بار کریستیانو را همین اواخر در یک مهمانی ملاقات و اعتراف کرد از این آشنایی بسیار خوشحال است. وی اظهار داشت: (کریستیانو مرد خیلی خوبی است. شنیده‌ام خیلی‌ها به من حسادت می‌کنند. این موضوع برای من اصلا عجیب نیست.) این هنرپیشه 22 ساله که پیش از این با (مارکوس بنت) بازیکن تیم (چارلتون) آشنا بود، گفت: (من به فوتبال علاقه خاصی ندارم و اگر با کریستیانو آشنا شده‌ام به خاطر شخصیت اوست. اصولا فوتبالیست‌ها همه آدم‌های خوبی هستند. در ضمن دلم نمی‌خواهد زیاد درباره این موضوع صحبت کنم چون نامزدی من با مارکوس به خاطر مصاحبه‌ام با خبرنگارها به هم خورد. نمی‌خواهم این موضوع دوباره تکرار شود.) ظاهرا از این پس یک زن به جرگه زنان خبرساز فوتبالیست‌های انگلیس افزوده شده است.
سرالکس فرگوسن همیشه از کریستیانو رونالدو به عنوان یک بازیکن برتر نام می‌برد. او در یک مصاحبه مطبوعاتی در جواب به این سوال که آیا رونالدو بازیکن سال می‌شود یا نه، اظهار داشت: (مطمئنم نام او در لیست است. او 23 سال دارد و به نظر من بهتر از این هم می‌شود. او به بلوغ لازم رسیده و امیدوارم بازیکنان جوان ما مثل او خود را نشان دهند.
خیلی کم هستند کسانی که مانند کریستیانو می‌توانند برابر بازیکنان هجومی بایستند. مدافعان نمی‌توانند این جور بازیکنان را کنترل نمایند؛ به همین خاطر است که همه به او به چشم یک (خطر بزرگ) نگاه می‌کنند.)
کوتاه از کریستیانو

center

_ او در بازی‌های یورو 2004 و جام‌جهانی 2006 به عنوان جذاب‌ترین بازیکن شناخته شد.
_ در کودکی با نام مستعار (کلویورت) نامیده می‌شد.
_ او از سهام‌داران (نایک)، (پیپ جینز)، (اکسترا جاس) (نوشیدنی انرژی‌زای اندونزی) و اتومبیل سوزوکی است هر چند که خود یک اتومبیل بی‌‌ام‌و مشکی دارد.
_ تیم محبوب کودکی او (بنفیکا) بود.
_ قهرمان کودکی رونالدو (مارادونا) بود.
_ قهرمان کنونی او (لوییس فیگو) و (تیه ری‌آنری) هستند.
_ رونالدو که در لیسبون بزرگ شده است همیشه به خاطر لهجه (مادیرایی)‌اش مورد تمسخر بچه‌ها قرار می‌گرفت.
_ رونالدو با (آلبرتو جاردیم) فرماندار زادگاه خود دوست صمیمی است

نوشته شده در پنج شنبه 21 آذر 1392برچسب:,ساعت 21:45 توسط سحر| |


جواد نکونام ۱۶ شهریور سال ۱۳۵۹ در شهر ری تهران متولد شد.

وی در درتیم‌های پاس تهران، الوحده و الشارجه امارات و اوساسونای اسپانیا بازی کرده است و در سال  2006 نیز در بین 10 بازیکن برتر آسیا قرارداشت.

نکونام فوتبال حرفه‌ای را از بازی در تیم‌های پایه باشگاه سایپا آغاز کرد و در سال 1377 به تیم پاس تهران پیوست. با بازی‌های درخشانش در دو فصل نخست حضورش در پاس، به تیم‌های ملی جوانان و امید ایران دعوت شد و از آنجا به بازیکنی شناخته شده در فوتبال ایران تبدیل شد.

او 7 فصل را در تیم پاس با موفقیت سپری کرد و به کاپیتانی این باشگاه رسید. اوج حضور او در پاس بازی‌های درخشانش در جام باشگاه‌های آسیا در سال 2005 بود.

 بازی‌های نکونام در این جام باعث شد تا باشگاه کایزرس‌لاترن آلمان به او پیشنهاد بدهد، اما با مخالفت مصطفی دنیزلی، سرمربی وقت پاس، این انتقال منتفی شد.

نکونام در آخرین بازی‌اش با پیراهن پاس، مقابل پرسپولیس در لیگ برتر  انجام داد که از داور کارت قرمز دریافت کرد. پس از این بازی او به باشگاه الوحده امارات رفت.

در میانه لیگ امارات، به باشگاه الشارجه امارات رفت و پس از بازی در جام جهانی 2006، از میان 3 تیم هرتابرلین و کایزرس‌لاترن آلمان و اوساسونا اسپانیا، اوساسونا را برگزید.

نکونام اولین بازیکن ایرانی است که در لالیگا بازی کرده است. او در نخستین فصل حضور در لالیگا، به بازیکن ثابت تیمش تبدیل شد و توانست با گل طلایی که در جام یوفا مقابل بوردو فرانسه زد، به بازیکنی محبوب در تیمش بدل شود. بازی خوب او باعث شد تا اوساسونا به فکر جذب بازیکن ایرانی دیگری بیفتد و مسعود شجاعی را بخرد.

نکونام در  22 دی سال 1379 و درحالی که تنها 19 سال و 31 روز سن داشت، برای نخستین بار پیراهن تیم ملی ایران را در دیدار دوستانه برابر اکوادور برتن کرد و در سال 1387 بعد از مهدی مهدوی کیا کاپیتان دوم تیم ملی فوتبال ایران به حساب می‌آمد.

نکونام در لیگ برتر دوازدهم به استقلال تهران پیوست

نوشته شده در پنج شنبه 21 آذر 1392برچسب:,ساعت 21:44 توسط سحر| |

بیوگرافی رضا قوچان نژاد + عکس

 

بیوگرافی رضا قوچان نژاد + عکس

رضا قوچان نژاد معروف به گوچی (Gucci) بازیکنی ایرانی - هلندی متولد 29/شهریور/1366 است و لقب حماسه ساز اولسون برای جام جهانی برزیل را ازآن خود کرد. زندگینامه کامل قوچان نژاد را در ادامه می خوانید.

 

 

نام: رضا

نام خانوادگی: قوچان نژاد نورنیا

تاریخ تولد: 1366/06/29

محل تولد: مشهد

نام مستعار: گوچی(Gucci)

تحصیلات: فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی

پست: مهاجم

قد: 1.80 متر

شماره پیراهن: 7

-----------------------------------------------

رضا قوچان نژاد بازیکن فوتبال ایرانی - هلندی با نام مستعار گوچی می باشد. خانواده ای کاملا ورزشی دارد، عمویش هم در مشهد مربی یک تیم والیبال است.

وی فوتبال را از 15 سالگی و به اصرار پدرش در باشگاه های دسته دوم هلند آغاز کرد. و جالب است بدانید که او با گلی که در ثانیه 9 زده رکورد سریع ترین گل هلند را هم در اختیار دارد.

قوچان نژاد با وجود اینکه از کودکی در اروپا بازی کرده اما همچنان عاشق ایران است و حتی می گوید محبوب ترین غذایی که دوست دارد آبگوشت است.

نام قوچان نژاد یک بار در زمان سرمربیگری افشین قطبی در تیم ملی به گوش اهالی فوتبال خورد اما این کارلوس کی روش بود که برای دیدن و ارزیابی این بازیکن راهی بلژیک شد تا بازی این بازیکن ایرانی را از نزدیک ببیند.

رضا البته فوتبال حرفه ای را در باشگاه های بلژیک دنبال کرد. ابتدا به تیم سنت تروئیدن بلژیک رفت.

این بازیکن سابقه بازی در تیم زیر 19 ساله های هلند را در کارنامه خود دارد.

قوچان نژاد در حال حاضر در لیگ برتر بلژیک و در باشگاه فوتبال استاندارد لیژ شاغل است. رضا در موسیقی نیز تبحر دارد و استعداد ذاتی در نواختن ویلن برخوردار می باشد.

قوچان نژاد پسرخاله عقیل اعتمادی دروازه بان اسبق باشگاه تراکتورسازی است.

کی روش  به همه منتقدانش نشان داد که برای پیشرفت در فوتبال باید صبر، استقامت داشت و سخت کار کرد ضمن اینکه دانش فنی و تجربه بین المللی هم داشت. او با آوردن قوچان نژاد به فوتبال ایران علاوه بر اینکه زمینه ساز خلق حماسه اولسان و صعود به جام جهانی شد یک هدیه ارزشمند هم به تیم ملی اهدا کرد. یک گلزن مادرزاد و شش دانگ که سال ها می تواند خط حمله فوتبال ایران را بیمه کند.

بازیهای رضا قوچان نژاد در تیم ملی ایران :

# تاریخ محل برگزاری حریف گل نتیجه مسابقات
۱ ۶ فوریه ۲۰۱۳ ورزشگاه آزادی٬ تهران لبنان اول ۵–۰ مقدماتی جام ملت های آسیا ۲۰۱۵
۲ ۶ فوریه ۲۰۱۳ ورزشگاه آزادی٬ تهران  لبنان چهارم ۵–۰ مقدماتی جام ملت های آسیا ۲۰۱۵
۳ ۴ ژوئن ۲۰۱۳ ورزشگاه السد٬ دوحه قطر اول ۱–۰ انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل
۴ ۱۱ ژوئن ۲۰۱۳ ورزشگاه آزادی٬ تهران  لبنان سوم ۴–۰ انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل
۵ ۱۸ ژوئن ۲۰۱۳ ورزشگاه جام مونسو٬ اولسان کره جنوبی اول ۱–۰ انتخابی نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

بازی باشگاهی رضا قوچان نژاد:

باشگاه های جوانان

۲۰۰۰–۲۰۰۳ LAC Frisia 1883
۲۰۰۳–۲۰۰۴ کامبور
۲۰۰۴–۲۰۰۵ هیرنفین
باشگاه های حرفه ای
سال ها باشگاه ها بازی (گل)
۲۰۰۵–۲۰۰۹ هیرنفین ۲ (۰)
۲۰۰۶–۲۰۰۷ ← گو اهد ایگلز (قرضی) ۱۳ (۴)
۲۰۰۹ ← امن (قرضی) ۱۲ (۱)
۲۰۰۹–۲۰۱۰ گو اهد ایگلز ۱۰ (۶)
۲۰۱۰–۲۰۱۱ کامبور ۳۷ (۱۵)
۲۰۱۱–۲۰۱۳ سنت ترویدن ۳۱ (۱۸)
۲۰۱۳– استاندارد لیژ ۹ (۳)
تیم ملی
۲۰۰۵–۲۰۰۶ زیر ۱۹ سال هلند    
۲۰۱۲– ایران ۷ (۵)

عکس های رضا قوچان نژاد:

عکس رضا قوچان نژاد در ترکیب تیم ملی

بیوگرافی-رضا-قوچان-نژاد-+-عکس

 

قوچان نژاد در کنار اشکان دژاگه

بیوگرافی-رضا-قوچان-نژاد-+-عکس

 

رضا قوچان نژاد

بیوگرافی-رضا-قوچان-نژاد-+-عکس

نوشته شده در پنج شنبه 21 آذر 1392برچسب:,ساعت 11:40 توسط سحر| |

بیوگرافی پژمان جمشیدی + عکس

 

بیوگرافی پژمان جمشیدی + عکس

زندگینامه کامل پژمان جمشیدی فوتبالیست مشهور و اسبق باشگاه پرسپولیس تهران به همراه عکسهایی از سریال پژمان

 

نام : پژمان

نام خانوادگی : جمشیدی

تاریخ تولد : 1356/6/20

------------------------

پژمان جمشیدی متولد ۲۰ شهریور ۱۳۵۶ بازیکن اسبق تیم‌های فوتبال سایپا، پاس و پرسپولیس است. جمشیدی فوتبال خود را از باشگاه کشاورز تهران آغاز کرد و در تیم های سایپا ، پرسپولیس ، پاس تهران ، استیل آذین ، فولاد و ابومسلم نیز بازی کرد.  وی سال ۲۰۰۰ زمان مربیگری میروسلاو بلاژویچ(ملقب به چیرو) در تیم ملی کشورمان برای دیدارهای مقدماتی جام‌ جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن به این تیم دعوت و جایگزین فرهاد مجیدی شد . آخرین بازیکنی که پرسپولیس را در اصفهان مقابل سپاهان برنده از زمین بیرون آورده ( سال ۸۲ ) کسی نیست جز پژمان جمشیدی، بال راست آن روزهای پرسپولیس که بازی های جالبی از او می دیدیم.

این روزها هنرنمایی جمشیدی را به جای مستطیل سبز در قاب تلویزیون و این بار در نقش اول یک سریال تلویزیونی به نام پژمان میبینیم. موضوع سریال پژمان درباره زندگی فوتبالیست ها می باشد جمشیدی درباره سریال پژمان می گوید: من چهار ماه تمام زندگی ام را روی این کار معطوف کردم و امیدوارم کار خوبی شده باشد.

پژمان قصه فوتبالیستی است که برای چهارمین فصل متوالی با وجود تلاش فراوان، موفق نشده تیمی را برای خود دست و پا کند. پژمان به تدریج وارد دورانی می‌شود که کمتر کسی او را در کوچه و خیابان می‌شناسد و دیگر نمی‌تواند از امتیازات شهرت رو به زوالش استفاده کند، اما او هنوز در حال و هوای دوران ستارگی‌اش است و نمی‌خواهد بپذیرد که عمر دوران فوتبالش به سرآمده است.

پژمان جمشیدی در این سریال در کنار سام درخشانی که نقش مدیر برنامه‌های پژمان را دارد و بهاره رهنما، شقایق دهقان، هوشنگ حریرچیان، بیژن بنفشه‌خواه، ویدا جوان و غلامحسین لطفی بازی میکند.

نوشته شده در پنج شنبه 21 آذر 1392برچسب:,ساعت 11:38 توسط سحر| |

 

بیوگرافی آرش برهانی بیوگرافی آرش برهانی

 

نام کامل : آرش برهانی

زادروز : ۱۴ سپتامبر ۱۹۸۳ ‏(۳۰ سال)

زادگاه: کرمان، ایران

قد : ۱٫۷۵ متر

نام مستعار : آرش آقای گل

باشگاه کنونی : استقلال تهران

شمارهٔ پیراهن: ۹

پُست : مهاجم

 

 

آرش برهانی (زادهٔ ۲۳ شهریور ۱۳۶۲ در کرمان) یک بازیکن فوتبال ایرانی است. او هم‌اکنون عضو باشگاه استقلال تهران است. او پیش از آمدن به استقلال در تیم پاس تهران و همچنین مدت کوتاهی برای تیم النصر امارات بازی کرده‌است.

آقای گلی

آرش برهانی توانسته در لیگ ۸۸-۸۷، با زدن ۲۲ گل عنوان آقای گلی لیگ برتر ایران را کسب کند وی همچنین با زدن ۱۰۷ گل پس از رضا عنایتی بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر ایران است.

 

سریع ترین هت تریک کننده فوتبال ایران

آرش برهانی در لیگ برتر ایران سال ۸۸-۸۷ در بازی مقابل پیکان در کمتر از ۹ دقیقه ۳ گل به باشگاه پیکان زد تا اگر ساموئل اتوئو سریع‌ترین هت‌تریک ۱۰ سال اخیر بارسلونا را انجام داده، برهانی با نصف زمان مهاجم کامرونی، سریع‌ترین هت‌تریک تاریخ استقلال و شاید هم تمام مهاجمان ایرانی را رقم زده باشد.

 

برترین گلزن تاریخ باشگاه استقلال تهران

آرش برهانی با ۲ گلی که در مقابل مس کرمان در هفته ۲۱ لیگ برتر۹۲-۹۱ به ثمر رساند، با پیشی گرفتن از علی جباری بازیکن اسبق استقلال با ۸۹ گل زده به ۹۱ گل زده با پیراهن استقلال رسید و عنوان برترین گلزن تاریخ باشگاه استقلال را از آن خود کرد. هم اکنون آرش برهانی بازدن ۹۷ گل بهترین گلزن تاریخ باشگاه استقلال می‌باشد.

 

استقلال تهران

آرش برهانی در فصل نقل و انتقالات سال ۱۳۸۶ با استقلال تهران قرارداد بست و به این تیم منتقل شد. با توجه به این که زمزمه پیوستن او به پرسپولیس تهران شنیده می‌شد، با استقلال تهران قرارداد بست و به این تیم منتقل شد. حبیب کاشانی، مدیرعامل وقت پرسپولیس با توجه به توافقات اولیه باشگاه پرسولیس با وی، همان زمان از بابت این انتقال ابراز نارضایتی کرد.

 

نوشته شده در چهار شنبه 20 آذر 1392برچسب:,ساعت 23:40 توسط سحر| |


Design By : Susa Theme